Popust – koncept uspeha

Unapredite poslovanje, približite se mušterijama na pravi način.

U svetu marketinga, kupon je predstavljen kao karta ili dokument koji može biti kupljen za finansijski popust ili popust prilikom kupovine proizvoda. Svima je poznat koncept kupona, a opet malo ko zna da je kupon kao vid pružanja popusta u stvari i glavni faktor uspeha multinacionalne kompanije Coca-Cola.

Naime, 1886. godine Coca-Cola je bila mala, suštinski beznačajna kompanija za proizvodnju sokova. Korišćenjem inovativne tehnike reklamiranja, usledila je transformacija koja je dovela kompaniju Coca-Cola do globalnih razmera. Ključ njihovog uspeha je genijalan marketinški plan koji je podrazumevao da svi zaposleni u kompaniji kao i sam sistem prodaje kompanije, distribuiraju na tržište kupone za besplatan Coca-Cola sok. Kuponi su slati potencijalnim kupcima i objavljivani u časopisima kao isečci, a kompanija je (slanjem besplatnog sirupa u fabrike) pokrivala troškove besplatnih pića.
Procenjuje se da je u periodu između 1894. godine i 1913. godine, prosečno, jedan od devet Amerikanaca dobio iskoristilo svoj kupon, ostvarujući u zbiru 8 500 000 besplatnih pića. Od 1895. godine, Coca-Cola se zvanično služila u svim saveznim državama Amerike.

Ova zanimljiva lekcija iz istorije menadžmenta i istorije modernog konzumerizma, može poslužiti kao adekvatna inspiracija modernim preduzetnicima pri marketinškim aktivnostima na lokalnim ili pak međunarodnim tržištima. Treba napomenuti da je koncept kupona, iako i dalje postoji, modernizovan konceptima internet popusta, vaučera, akcija i promocija. U današnjim tržišnim utakmicama, možete naići na vaučere, popuste, gift-kartice i mnoge slične vidove pristupa potencijalnim mušterijama. Problem, u ovom moru ponuda, nastaje prilikom izbora adekvatnog vida komunikacije sa potencijalnim mušterijama. Medij (i nosilac tog medija)kojim se kupcu tj. potencijalnom klijentu nudi popust/vaučer/akcija, može biti od ključnog značaja za imidž, a kasnije i sam uspeh, kompanije koja nudi pomenuti popust.

IMG_3694

Koncept koji mi preporučujemo i koji se pokazao veoma uspešnim u Evropi, a koji je uz određene modifikacije (tj. adaptacije lokalnoj tržišnoj kulturi), sa takođe velikim uspehom, primenjen na našem podneblju u formi – MojVodič (MyGuide 4 Enjoyment and Discounts).

MojVodič se trenutno distribuira na srpskom jeziku u obliku kolor knjižice A6 formata, koja na svakoj stranici nudi popuste koje možete koristiti neograničen broj puta u roku od 365 dana na više od 120 lokacija. Sa zadovoljstvom možemo da najavimo da će u naredne dve nedelje u opticaju biti i prvo englesko izdanje Vodič-a, kao i treće izdanje na srpskom jeziku. S obzirom da smo u toku sa modernim tržišnim trendovima, uz želju da mnogobrojnim zadovoljnim klijentima omogućimo veći užitak uz još više mogućnosti ušteda, ovim putem najavljujemo mobilnu aplikaciju, kao i MojVodič karticu koja će uneti revolucionarne novine u koncept popusta na našim prostorima. Bez obzira da li ste preduzetnik, student, roditelj, poslodavac ili nezaposleno lice… ukoliko Vam je potrebna ušteda ili možda besplatna reklama, MojVodič je tu za Vas. A u međuvremenu, predlažemo Vam da nas pratite na društvenim mrežama i uživate u našim promocijama i nagradnim igrama.

mojvodic

Zahvaljujemo se blog portalu Istorija Menadžmenta na ustupljenom tekstu (“Kako je Coca-Cola postala poznata?“).                              /istorijamenadzmenta.blogspot.rs/

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *